יום שלישי, פברואר 11, 2014

טיפול במתחים בשיטת פאולה

אנשים הסובלים ממתחים שונים ורוצים להעזר בפה כדרך לשחררם יכולים לנסות תרגילים המעודדים הפעלה בלתי שגרתית של השפתיים, הלסתות והלשון. לדוגמה: פתיחת הפה באופן שונה מהרגיל על ידי הפלת הסנטר, הנחת הלשון על החיך התחתון, הרחקת הלחיים מבפנים או הנעת קצות השפתיים מהרחקתן זו מזו לקרובן. כל אלו הן פעולות שקל ללמוד בשכיבה על הגב לפני שמשלבים אותן בתפקודים השונים. תרגילי לשון כמו תנועות מעגליות של הלשון בין השיניים לשפתיים, העברת הלשון פעם לימין ופעם לשמאל כך שבכל פעם הלשון נלחצת אל צד אחר של החיך העליון או אל השן האחרונה משנים את החזקת הפה ויכולים להשפיע על תחומים אחרים. הלשון משפיעה על היציבה על והעברת המשקל בגוף האדם במצבי תנועה, מסייעת לריכוז ולאיזון צדי הגוף.

כל הצטרפות תנועתית ספונטנית של הגוף אל תרגול מתוכנן מובנת כעדות לנטייתו הבריאה של הגוף. זהו אחד העקרונות המובילים בשיטת פאולה. הצטרפויות אלו מעודדות את יכולות ההבראה הטמונות בגוף ואת יכולת האדם לבצע את התרגילים ללא מאמץ. זהו שינוי חשיבתי מהותי שכן רובנו הורגלנו למאמץ בתפקודים גופניים ואילו כאן היכולת של הגוף ללמוד לפעול שלא מתוך מאמץ אלא מתוך קשב לגוף וחיפוש יכולות מוסוות שבו משנה את התנהגות המתרגל במובן המחשבתי והתפקודי. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...