יום ראשון, מרץ 17, 2019

על האסלה- הוראות מנומסות לסובלים מעצירויות

השיבושים בתפקוד שרירים טבעתיים שונים אינו קשור אך ורק בחיזוק שרירים חלשים, חלק מהמצב הבריא של כל גוף הוא הקשר בין השרירים הטבעתיים. יכולת לחוש סימנים מוקדמים בשרירים המאזנים שחרור הפרשות, הסכמה מודעת לצורך של הגוף בתנועה חופשית המאזנת את השיבושים. 
במהלך תרגול שיטת פאולה הגוף נע מעצמו באופן ספונטני. התנועה הספונטנית שונה בין אדם לאדם אך מתחילה בהוראות רצוניות דומות. התנועה יכולה להתרחש בהמשך לתרגול המודע והמכוון של המחשבה במקום שאליו לא כוונה הפעלה מתוך הוראה מחשבתית. או לאחר שהמתרגל החליט לסיים את התרגיל והוא מניח את הידים על העינים. חווית התנועה העצמית היא נעימה לרוב האנשים. אנשים שמעדיפים לחוש שליטה קבועה על גופם ומתקשים לאבד שליטה לא תמיד אוהבים תגובות אלו של הגוף. המטפל בשיטת פאולה אינו מתערב במצב עד לשלבים שבהם לא מתרחשת תנועה נוספת. 
הפעלת הסוגרים הקשורים למערכת העיכול נעשית קלה יחסית כאשר לומדים להעזר בזמן ההימצאות על האסלה בתנועתם של שרירים טבעתיים במקומות אחרים כמו העיניים והפה. כשמשנים את צורת הישיבה על האסלה ומבינים שתנועות הכיווץ והשחרור יעילות יותר כשמשנים את זויות האגן בזמן ישיבה הן על האסלה והן במקומות אחרים.
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...