יום שלישי, אוקטובר 30, 2012

שיפור היעילות של תפקוד מערכת העיכול לפי שיטת פאולה



טיפול באי תקינות של מערכת העיכול באמצעות שיטת פאולה משנה את הפריסטלטיקה, כלומר את מידת ההתכווצות של צינור העיכול. אצל חלק מהאנשים הסובלים מבעיות שונות במערכת העיכול נועד התרגול להפעיל תחילה את שני הפתחים של המערכת (תנועות הפה והלשון מצד אחר ותנועות הרקטום). אצל אחרים יש קושי בתחושות מדויקות והפעלת הפתחים נעשית דרך שרירים טבעתיים אחרים כגון: עיניים, נחיריים ועוד. במהלך התרגול ניתן להבין אילו שרירים טבעתיים מניעים ביתר יעילות את האזורים החשובים ביותר לעיכול. לעתים משחרר התרגול כאבים ומקל כשהבעיות הן בתחום פיסורה וטחורים. רוב האנשים נוטים להעזר בשיטת פאולה במצבי תנועה חלקית הן בפתחים והן בתנועות הפנימיות. מקצת מההפרעות במערכת העיכול קשורות בתנועתיות חלקית של הפתחים והצינור גם יחד, אחרות נובעות מנטייה לתנועה חלקית במערכת הפנימית או מלקות אחד הפתחים.
הטיפול בשיטת פאולה בתופעות אלו מכוון הן לטיפול מלא במכלול התופעות והן בבעיה מקומית כמו ריפלוקס, כאבים באחד מהפתחים וכו'. הטיפול בכאב בעזרת שיטת פאולה מיועד להופעתו הן בזמן הפעילות והן לאחריה. המטופלים לומדים כיצד לשנות את התנהגותם ואופני תנועתם בזמני הפעילות. בנוסף נעשה שימוש משולב ביציבה נכונה ותרגילים להרפיית הכאב.
 ההקלה על מערכת העיכול בשיטת פאולה כוללת תרגילי כיווץ והרפיה של כפות הידיים, כפות הרגליים והעיניים. כל אלו מזמנים לגוף העלאה של יכולת ההתכווצות הכללית של מערכת העיכול. לפעמים כאב, עצירות ושאר תופעות לא נעימות מקורם ב"מעיים עצלים" מושג המכוון לפעילות איטית ולא יציבה של המעיים וכלל המערכת. לכיווצים של השרירים הטבעתיים יש יכולת השפעה על מידת ההתכווצות של האברים הפנימיים ולכן יכולה השיטה להיות יעילה בטיפול בבעיות עיכול.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...