יום חמישי, ספטמבר 14, 2017

תאור ההשפעה לטובה של תרגול שיטת פאולה במהלך לידות

יתרונות השימוש בשיטת פאולה במהלך לידות הם האפשרות להעזר בתרגיל או שניים בלבד כתרגילים מובילים, התרגילים פשוטים, קל לזכור אותם ובתהליך ההכנה ללידה הם מופנמים בגוף. כלומר נשים רבות חוזרות במהלך הלידה על תרגיל אחד שבחרו בו והתרגיל ממשיך להפעיל בגוף תנועות נוספות הקרויות תנועות שרשרת, לרוב אלו הן התנועות שהגוף זקוק להן, בין אם היולדת הבחינה בכך ובין אם לא. התהליך מוכר בתרגול שיטת פאולה אצל רוב האנשים ללא קשר ללידה אך במהלך לידה ההצטרפות של תנועות השרשרת חזקה יחסית. לעתים היא גורמת ללידות קצרות יחסית, (דבר שנבדק בבית החולים קפלן על ידי אדית רוט שעבדה שם כמילדת והינה מורה לשיטת פאולה) לעתים היא מקלה על הכאבים ומסייעת ליולדת לחוש שליטה.
ההשפעה של שיטת פאולה במהלך הלידה מורגשת בעיקר בשלושה תחומים: איכות הנשימה של היולדת קצב ההתכווצויות של הרחם והקלה על כאבים. האפשרות להשתמש בתרגילים עדינים המפעילים שרירים שלא תמיד נשים יודעות לשלוט בהם במכוון מעלה את הביטחון של היולדת ואת יכולתה לעזור לעצמה. היכולת של נשים שהתנסו בשיטת פאולה להכיר תחושות עדינות הקשורות לסוגרים בפרט ולשרירים טבעתיים בכלל מעלה את הרגשת השליטה והעצמאות בלידה. הלידה בעזרת שיטת פאולה מונעת לחיצות חזקות מדי המזיקות לרצפת האגן של האישה לאחר הלידה. תהליך ההכנה ללידה בשיטת פאולה מגמישה ומחזקת את האגן ותנועתו.

תרגילים בזמן הלידה:  בשלב הראשון של הלידה נושמים רגיל ומוצאים את האויר תוך כדי השמעת הצליל שששש וכיווץ קל של הספינקטר הקדמי. בשלב השני והשלישי של הלידה משתמשים בתרגיל זה ללא כל כיווץ. ניתן לשלב כמה תרגילים שחשיבותם בעיקר להפגת כאבים ולעדוד תנועה של האגן. לדוגמה-אגרוף יד אחת בעוד האחרת נפתחת והאצבעות בה נפשקות ונמתחות, יש להחליף בין הידיים שוב ושוב ולנסות לשנות את מיקומן לפי הצורך של הגב ושאר הגוף בהפגת כאבים. פתיחה גדולה של הפה לזמן ממושך יכולה גם היא להפיג כאבים שכן בפה מצטבר מתח לא רק בזמן כאב והשחרור של הלסתות והעורף מזמן שחרור של מקומות נוספים. כיווצים לסרוגין של הספינקטר הקדמי והאחורי יזמנו תנועה ושחרור של האגן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...